Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

5 kroků k životnímu restartu - Krok 4. Odvaž se!

Mám/e za sebou zastavení, ohlédnutí, generální úklid. K tomu všemu je zapotřebí odvaha. Ono se to nezdá, ale ne vždy je snadné pouštět a opouštět to, co máte většinu dosavadního života "zažrané pod kůží".  Kromě toho je potřeba odvaha i k odvázání se, k probuzení rošťáka, dítěte v nás. Přiznám se, že restart mne přiměl nebo snad umožnil dělat věci, které mi ještě před půl rokem připadaly přinejmenším nevhodné. Pořád mi zní v uších reklamní slogan - Nevaž se, odvaž se! Myslím, že třetím krokem se odvázalo něco i ve mně samotné a ...dějou se věci.

Roky rokoucí jsem až úzkostlivě sledovala, jestli působím na lidi dobře. Možná by se to dalo pojmenovat jako životní scénář "Buď hodná", a když budeš hodná, budou tě druzí (muset) mít rádi. Několikrát jsem zjistila, že tato úměra v životě neplatí. Dokonce se někdy stává to, co už naši předkové znali moc dobře a vyjádřili rčením - za dobrotu na žebrotu, nebo cesta do pekla je dlážděna dobrými skutky. Co tedy pro mne  v této oblasti znamená Odvaž se?

Tak třeba nezapomenout, že se chci smát. Že mám potřebu někdy více jindy méně zlehčit situaci. Že mi nevadí dělat si legraci sama ze sebe a nebrat se smrtelně vážně. Jen někteří z mých přátel zjistili, že ač mám bílou hlavu, tak jsem třeštidlo, které mělo stavidlo svých veřejných projevů snad zabetonované. Možná byl tím stavidlem strach z výsměchu, ze znevážení, ze ztráty pomyslné důstojnosti. Možná za tím vším byl strach z odmítnutí...

Po přestěhování do nového místa se toho změnilo víc. Potřebovala jsem vybírat rozjasňující dekorační látky (předtím bílá a bílá káva - zkrátka decentní). Teď barevné káro, které vybízí k lehkosti a nadnesené náladě.

Odvaž se znamená doslovně pusť se a vykroč! Odhoď zátěž! Při zkoumání svých závaží se mi začaly vybarvovat některé jevy, o kterých jsem neměla nejmenší tušení.

Překvapilo mne, jak mohutně mohou působit předměty, které máme ve svém domově jako dekoraci. Tak třeba krásné grafické listy s vysokou uměleckou hodnotou, dřevěné plastiky od vyhlášeného řezbáře. Dali jsme je na stěnu v novém bytě (resp. podnájmu) a zarazilo mne i manžela, že se okamžitě změnila atmosféra  toho nového prosluněného prostoru. Pokoj jakoby potemněl. Dívali jsme se na to s otevřenou  pusou. Naprosto jsme netušili jakou sílu mají obrazy či barvy. Vydrželi jsme to deset minut a pak je všechny sundali a s úctou a omluvou zabalili do bublinkové folie a uložili zpět do sklepa. Zkrátka v období restartu tady nemají to správné místo. Jakoby svazovaly, tahaly koutky úst z úsměvu do šklebu, z lehkosti do podivné tíže.

Odvaž se může mít podobu nových činností nebo oprášení těch, které jsme pro nános užitečnějších prací opustili. K mému restartu patřila výroba vlastních domácích povidel. Měla jsem obrovskou radost, když jsem mohla blízké obdarovat něčím, co jsem sama vytvořila.

Odvaž se znamená pustit se do aktivit, které jsou poděkováním tělu za dlouholetou službu. V rámci restartu jsem si uvědomovala, že jsem byla ke svému tělu dost krutá. Vnímala jsem ho spíše jako stroj, který má sloužit. Šetřila jsem ho na nesprávném místě a ždímala tam, kde chtělo laskavou péči. Takže krok Odvaž se projevil i v této oblasti.

Protože teď bydlíme v lázních, nabízí se lázeňské samoobslužné procerdury, kdykoliv se zamane. Zvolili jsme ranní koupel v chladné vodě v balneoparku v přírodě. Protože patřím spíše k méně inspirujícím typům (moje postava připomíná válec), zvolila jsem časnou ranní hodinu. Tam odhodím veškeré své zábrany (stejně se asi nejvíc stydím sama před sebou) a dovádím v ledové vodě - jen tak, na Evu. Zatím beze svědků, přece jenom nechci druhým kazit vkus.

Bez kroku Odvaž se! by životní restart zůstal prázdným bezduchým přešlapováním na místě. Odvaž se pro mne znamená akci, vědomou aktivitu bez nároku na správnost. Za tím vším je rozhodnutí - žít dnes, protože právě dnes je ten nejdůležitější čas pro život.

Příště: Žasni!

Autor: Milena Mikulková | úterý 22.7.2014 0:49 | karma článku: 10,28 | přečteno: 754x
  • Další články autora

Milena Mikulková

Syndrom houpacího koně

Záměna poslání a cíle je příčinou pádu. Syndrom houpacího koně je synonymem příčin rozkladu společnosti i rozkladu firem. Společnost, stát , obce i firmy unesou výměnu osobností, ale neustojí bez šrámu absenci vize, poslání.

6.7.2017 v 13:40 | Karma: 14,41 | Přečteno: 646x | Diskuse| Politika

Milena Mikulková

Recept na dobré manželství fakt existuje!

Už delší dobu je pozoruji. Pár, který našel recept na dlouhodobý kvalitní a oboustranně uspokojivý vztah. A prý v ČR je takových párů téměř 2 000 000. A je to tak jednoduché, až z toho padá brada!

3.3.2017 v 15:07 | Karma: 22,90 | Přečteno: 1573x | Diskuse| Ona

Milena Mikulková

Klokotám radostí...

Motto: Naděje, důvěra a odvaha vidí dál... Rok 2014 přinesl zcela mimořádnou zkušenost. Životní restart, třebaže jsem naprosto netušila, co bude obnášet, přinesl zajímavé impulsy a dodal novou mízu. Nutnost změny byla pro mne i mého muže výzvou. A nejen to, byla to také velká zkouška odvahy - pustit to jisté, co bylo léta budováno a s důvěrou se oddat něčemu novému, co jsme ani v náznacích netušili.

19.12.2014 v 21:20 | Karma: 8,21 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ostatní

Milena Mikulková

Kam mám schovat její prsa?

Je nádherná. Krásně tvarovaná. Má superideální míry. Její bohatá zlatá hříva motá hlavu i malým dětem. Její garderóba čítá stovky nejrůznějších modelů. Na všechny situace je připravená. Můžete s ní jít do společnosti i na pláž. S neuvěřitelnou rychlostí zvládne být královnou večírků a vzápětí se potit ve fitku. Babičky, matky a dcery jsou ochotné kvůli ní hodně obětovat. Která z žen si je takto podmanila? Hádejte!

12.9.2014 v 22:58 | Karma: 16,15 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Ostatní

Milena Mikulková

Co děláš, když neděláš nic?

Možná nejsem jediná, kdo má v současné době pocit zaplavení podněty a informacemi. Zaplavení nabídkou a příležitostmi. Čas od času, někdy hodně intenzivně, jindy méně, mám potřebu vypnout. Vystoupit. Nedělat a nechtít NIC. Životní restart mi umožnil zažívat stále častěji, že NIC je nádherné. Že NIC je neskutečně bohaté. Že NIC může být inspirující a sytící možná víc než přesycenost. Nedávno jsem dostala otázku: Co teda děláš, když neděláš NIC? A tak jsem se začala svým NIC zabývat a tady to je:

31.7.2014 v 8:20 | Karma: 13,63 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1096x
Jsem zralá ženská, baví mě pozorovat lidi, pátrat po souvislostech, příčinách a důsledcích. Profesně se zabývám mezilidskými vztahy, učím malé i velké životním dovednostem a doprovázím v tom, aby lidem s lidmi bylo dobře (www.vztahove-poradenstvi.cz).