Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

5 kroků na cestě k restartu - Krok 2. Ohlédni se! (s vděčností)

Životní restart znamená jít dopředu. Jinak. Teď. Možná by to nejlépe vyjádřil nadpis "Kupředu přes minulost". Nejde to bez zastavení. Nejde to bez ohlédnutí. Jak nezapomenout na to, co bylo krásné? Jak nenechat trable přehlušit radost? Jak se vyvarovat toho, co mně bralo radost? Jak neopakovat chyby, které mě udolaly? Pokud mám odvahu a umím být k sobě pravdivá, pak je to ta nejlepší investice do nového začátku. Ohlédnout se pravdivě znamená vidět minulost v jasných konturách.

Najít, co bylo hezké, prospěšné a být za to vděčný. Přiznat si, že ne všechno bylo fajn. Ale i to, co bylo bolavé, mne vybavilo do současnosti odolností, možná nadějí, v každém případě moji vlastní životní zkušeností.

Ohlédnout se s odvahou znamená, že vše, co uvidím, je skutečně moje. Můj příběh se všemi hezkými i méně příjemnými peripetiemi. Prožila jsem to nebo někdy jen přežila.

Životní restart znamená jít dál a přestat se bát. Neusurpovat si právo na absolutní kontrolu, že něco musí být takové, jak chci. To už tady bylo. Vyčerpává to. Čím jsem starší, tím více mi vyhovuje proces plynutí. Dokonce jsem našla i výstižný citát: "Netlač řeku, teče sama".

Nevím, jestli právě v tom jsou starší lidé moudří, ale možná životní zkušenost je naučila, jak smysluplně využívat rezervoár vlastní energie. Jaké jsou jejich priority, co za to stojí, co je skutečně nezbytné (o tom moc hezky píše J.A. Komenský v díle jedno nezbytné) a co je mrhání silami.

Uvědomuji si, jak je těžké vybrat to podstatné, když nabídka je tak široká. Mediální i společenský tlak vytváří iluzi štěstí právě v množství a výjimečnosti zážitků. Obávám se, že jde pouze o fata morgánu, která nahrazuje hloubku toho, co jako lidi hledáme.

Právě v okamžiku zastavení, jakési životní STOPky se dotýkám své touhy. Té nejhlubší, zasypané odpadky konzumu a laciných náhražek.

Ohlédni se! Bez tohoto procesu je jakákoliv cesta jen dalším pokusem o novou cestu pokus-omyl. Možná přidám další citát: "Nenaříkej, že něco skončilo, ale buď ráda, že to vůbec mohlo být!"

Nic z toho, co (ne)bylo, nejde vrátit, nejde vyškrtnout, nejde dohnat. Proto chci z minulosti přijat vše, co se stalo a bylo. S vděčností za to, co bylo hezké. S vděčností za to, že to co zrovna hezké nebylo, jsem přežila a zvládla.

Protože jen tak se zbavuji koule u nohou, která by mne věznila v sebelítosti, v naříkání, že to mělo být nějak jinak.

Vděčnost pomáhá najít nový zdroje síly a energie. Čekají mne další 3 kroky. Jdu do nich s odhodláním!

Příště: Uklid si!

Autor: Milena Mikulková | čtvrtek 17.7.2014 10:55 | karma článku: 11,88 | přečteno: 706x
  • Další články autora

Milena Mikulková

Syndrom houpacího koně

Záměna poslání a cíle je příčinou pádu. Syndrom houpacího koně je synonymem příčin rozkladu společnosti i rozkladu firem. Společnost, stát , obce i firmy unesou výměnu osobností, ale neustojí bez šrámu absenci vize, poslání.

6.7.2017 v 13:40 | Karma: 14,41 | Přečteno: 648x | Diskuse| Politika

Milena Mikulková

Recept na dobré manželství fakt existuje!

Už delší dobu je pozoruji. Pár, který našel recept na dlouhodobý kvalitní a oboustranně uspokojivý vztah. A prý v ČR je takových párů téměř 2 000 000. A je to tak jednoduché, až z toho padá brada!

3.3.2017 v 15:07 | Karma: 22,90 | Přečteno: 1573x | Diskuse| Ona

Milena Mikulková

Klokotám radostí...

Motto: Naděje, důvěra a odvaha vidí dál... Rok 2014 přinesl zcela mimořádnou zkušenost. Životní restart, třebaže jsem naprosto netušila, co bude obnášet, přinesl zajímavé impulsy a dodal novou mízu. Nutnost změny byla pro mne i mého muže výzvou. A nejen to, byla to také velká zkouška odvahy - pustit to jisté, co bylo léta budováno a s důvěrou se oddat něčemu novému, co jsme ani v náznacích netušili.

19.12.2014 v 21:20 | Karma: 8,21 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ostatní

Milena Mikulková

Kam mám schovat její prsa?

Je nádherná. Krásně tvarovaná. Má superideální míry. Její bohatá zlatá hříva motá hlavu i malým dětem. Její garderóba čítá stovky nejrůznějších modelů. Na všechny situace je připravená. Můžete s ní jít do společnosti i na pláž. S neuvěřitelnou rychlostí zvládne být královnou večírků a vzápětí se potit ve fitku. Babičky, matky a dcery jsou ochotné kvůli ní hodně obětovat. Která z žen si je takto podmanila? Hádejte!

12.9.2014 v 22:58 | Karma: 16,15 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Ostatní

Milena Mikulková

Co děláš, když neděláš nic?

Možná nejsem jediná, kdo má v současné době pocit zaplavení podněty a informacemi. Zaplavení nabídkou a příležitostmi. Čas od času, někdy hodně intenzivně, jindy méně, mám potřebu vypnout. Vystoupit. Nedělat a nechtít NIC. Životní restart mi umožnil zažívat stále častěji, že NIC je nádherné. Že NIC je neskutečně bohaté. Že NIC může být inspirující a sytící možná víc než přesycenost. Nedávno jsem dostala otázku: Co teda děláš, když neděláš NIC? A tak jsem se začala svým NIC zabývat a tady to je:

31.7.2014 v 8:20 | Karma: 13,63 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Vláda odvolala velvyslance v Rusku Pivoňku, řekl ministr Lipavský

5. května 2024  12:59,  aktualizováno  13:12

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Vítězslava Pivoňku, řekl v neděli v diskusním pořadu...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:56

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

VIDEA TÝDNE: Nehoda ve Vysočanech, nahá umělkyně i útok mečem v Londýně

5. května 2024  12:55

V pražských Vysočanech sjel řidič Porsche ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Žena utrpěla vážná...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1096x
Jsem zralá ženská, baví mě pozorovat lidi, pátrat po souvislostech, příčinách a důsledcích. Profesně se zabývám mezilidskými vztahy, učím malé i velké životním dovednostem a doprovázím v tom, aby lidem s lidmi bylo dobře (www.vztahove-poradenstvi.cz).